Чого очікувати від інформаційної Луганщини у 2015 році

  • Дата: 00:24 11-01-2015
  • Просмотров: 678
  • Печать

У 2015 році на Луганщині очікується більш активна робота ЗМІ, у порівнянні з тим, що було влітку-восени 2014 року. Як проукраїнських, так і тих, що лояльно ставляться до «ЛНР», підтримують її, або мають проросійські настрої.

Вже не один місяць журналісти, громадські активісти та деякі представники влади говорять про слабкі кроки української сторони відносно використання всіх можливостей, аби доносити мешканцям, які проживають на території, підконтрольній «ЛНР», в першу чергу Луганська, інформацію від проукраїнських ЗМІ.

Влітку та восени минулого року в невизнаній «Луганській народній республіці» фактично не було можливості подивитися новини українських телеканалів, почитати проукраїнські газети. У Луганську, щоб почути новини від українських журналістів, треба було увімкнути «Радіо 24». Воно було єдиним, яке віщало на Луганськ, відправляючи туди сигнал з підконтрольного Україні міста Щастя. І звісно, у кого був інтернет, - той відчував себе більш вільним у виборі свіжої інформації.

Лише 29 грудня дещо змінилося. В цей день «Русское радио - Україна» розпочало мовлення на Луганськ на частоті 104,8 FM МГц. Наразі сигнал подається із селища Широкого Луганської області. Як повідомлялося на сайті Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, в ефірі радіостанції істотно збільшиться кількість інформаційних програм. Крім того, свої новинні блоки подаватиме і «Громадське радіо». І це не останній крок в напрямку донесення мешканцям Луганська інформації від інших українських ЗМІ, запланований на 2015 р.
Схоже, у новому році матиме продовження історія конфлікту між Луганським губернатором Геннадієм Москалем та керівником Луганської філії Київського концерну радіомовлення, радіозв’язку і телебачення (КРРТ).

Нагадаю, що в середині грудня 2014 року пан Москаль на своєму сайті розповсюдив заяву, згідно якої з травня, тобто коли українська влада втратила контроль над обласним центром, по грудень Луганська філія КРРТ безкоштовно забезпечує вихід в ефір телеканалу бойовиків «Луганськ-24» та радіостанції так званої “ЛНР”, які існують на базах і за рахунок обладнання захоплених регіональних телекомпаній. «Зате трансляція всіх українських національних телеканалів припинена, замість них знову ж таки безкоштовно в ефір подаються російські телеканали та радіостанції… Такі речі неприпустимі, особливо, якщо врахувати, що сепаратистська та російська пропаганда транслюється в так званій ЛНР на державному обладнанні, тобто за рахунок українських платників податків. Переїжджати на контрольовану Україною територію і впроваджувати тут цифровий сигнал Луганська філія РРТ не збирається, їй більше подобається займатися проросійською пропагандою», - розповів Москаль.

Вже наступного дня, 16 грудня, директор Концерну радіомовлення, радіозв'язку і телебачення Олександр Півнюк відреагував на заяву Москаля. «Робота по переведенню філії в Лисичанськ уже проводиться - йдеться і про переведення людей, і техніки. У нас уже в Лисичанську відкриті фінансові рахунки, філіал перереєстровано на нову адресу», - зазначив Півнюк. А щодо трансляції в Луганську російських каналів, директор КРРТ повідомив, що там, де вони мовлять, «це відбувається під збройним примусом».

Тим не менш, 30 грудня, під час своєї останньої прес-конференції у минулому році Геннадій Москаль продовжив «наїзди» на керівника Луганської філія КРРТ (згідно з даними сайту КРРТ, наразі керівником Луганської філії КРРТ є Володимир Улезько), бажаючи його звільнення «у зв’язку з схильністю до роботи на «Луганську народну республіку».

«Учора мені повідомили, що нібито не працює вишка КРРТ і населення не може дивитися українські канали. Я попросив запросити мені з Лисичанська, куди перенесено філію, керівника філії КРРТ, щоб він терміново вислав бригаду і замінив там якийсь прилад. Почали шукати – його вже два тижні ніхто не бачив, а він, кажуть, у Луганську. На кого він працює? На «ЛНР»?», – запитував голова Луганської ОДА в передостанній день минулого року.

Москаль навіть звернувся до українських військових з проханням, щоб вони його спіймали і привезли у підконтрольний Україні Сєверодонецьк, коли той перетинатиме умовний кордон з «ЛНР». «Він відключив там українські канали і нічого не включає. Що це за інформаційна політика України? Якийсь сепаратист керує питанням, який сигнал кому подавати, і його не звільняють», - висловив своє невдоволення Москаль, зазначивши, що з приводу роботи керівника Луганської філії він звернувся до прем’єра Арсенія Яценюка.

У 2015 році ми, напевно, дізнаємось, чим завершиться конфлікт з приводу роботи КРРТ на Луганщині.

Щодо самого Луганська, то наприкінці минуло року стало відомо, що там відновили роботу кілька газет, та збираються відкривати ще одну.

Під час бойових дій у Луганську виходила єдина газета – «21 век» (приватна, власником є колишній прес-секретар Луганської облорганізації Партії регіонів Юрій Юров), яка з самого початку підтримувала «ЛНР». В кінці року в місті вже можна було придбати ще одне приватне періодичне видання, «Экспресс-клуб». Його пов’язують з депутатом Луганської міської ради від Партії регіонів Володимиром Кулінченком, який також є власником «Луганської обласної друкарні».

Крім того, після п'ятимісячної перерви 29 грудня відновила свою роботу редакція газети «Жизнь Луганска» (видання Луганської міськради). ЇЇ наповненням будуть займатися люди, які підпорядковані Манолісу Пілавову, якого нещодавно призначив на посаду мера Луганська лідер невизнаної «ЛНР» Ігор Плотницький. Тобто, з редакційною політикою все зрозуміло – представники «Жизни Луганска» будуть підтримувати політику ставленика «ЛНР» Пілавова.

В 2015 році в так званій Луганській народній республіці планують відкрити ще одну газету. Її випуск хоче започаткувати так звана «Народна рада» «ЛНР». У середині грудні на її засідання голова «народної ради» Владислав Дейнега повідомив, що розробляється проект статуту нової газети, складається кошторис для її видання. Очікується, що нове видання буде публікувати рішення «народної ради» «ЛНР».

2015 рік для більшості ЗМІ Луганщини, які знаходяться на підконтрольній Україні території, буде роком виживання. Звісно, простіше буде інтернет-виданням, складніше – газетам. Щодо обласних телеканалів, то кілька місяців тому у Сєверодонецьку відновила мовлення ТРК «ІРТА» екс-нардепа Володимира Ландика, що раніше перебувала у Луганська, але її приміщення захопили бойовики, які на її базі зробили «Луганськ 24». Наразі «ІРТА» покриває значну частину Луганщини. Навряд чи найближчим часом у телекомпанії з’явиться серйозний місцевий конкурент.

У 2014 році зі східної області надходили новини про захоплених у полон журналістів представниками «ЛНР». Інформація про те, що 5 січня з полону був звільнених останній журналіст з Луганська Сергій Сакадинський дає серйозні підстави сподіватись, що тема визволення працівників ЗМІ з полону більше не буде актуальною для територій Луганщини.

Віктор Волокита, представник ІМІ в Луганській області

новости партнёра
Новости от RED TRAM